יום שישי, 26 בספטמבר 2008

שאלות בכניסה ויציאה מפוזיציה

שנה חדשה היא זמן טוב לשאול שאלות. מזה מספר ימים אני חושב מה עליי לעשות כדי לשפר את ביצועיי.
כפי שציינתי מפלס ה"רגש" ירד, וזה מקל על קבלת ההחלטות, אבל אני צריך חידוד.
להלן מספר דגשים לשיפור העבודה לחודש הקרוב, שלאחריו תבוא בחינה של העמידה בהם.
  • לא נכנס לפוזיציה ב 5 הדקות הראשונות.
  • תצורה טכנית מנצחת - להגדיר לעצמי במילים מה אני רואה; לאן יש למניה ללכת; האם אני מרגיש בנוח עם התצורה (אני לדוגמא מרגיש הכי בנוח עם דגלים ומשולשים).
  • 3-4 טריידים ביום בלבד - מכאן שעליי לברור את הטוב ביותר, התצורה היפה ביותר. להמתין על הקווים בסבלנות.
  • מה עושה השוק? האם המניה חזקה, חלשה או דומה לשוק?
  • כמה כסף אני מסכן (ולא כמה אני רוצה להרוויח) יגדיר את גודל הפוזיציה.
  • סבלנות - עמידה בסטופ, סבלנות במימושים. מה עושה השוק כשאני בתוך הפוזיציה? ריטסט, תיקון, שבירה או המשך מגמה? היכן קווי התמיכה וההתנגדות של המניה? להיכן היא תלך והיכן היא צפויה להיעצר/להאט/לתקן?
למרות שהעבודה דורשת מהירות שיא לעיתים, חשוב מאד לענות על שאלות אלו, לפני, בזמן וכמובן אחרי הפוזיציה. שליטה בתרחישים האפשריים מקטינה את טווח הטעות ותפקיד האמוציות במסחר.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הי איתן
במקביל לבלוג שלך אני מפרסם בלוג שלי עם צורת מסחר שיכולה לעניין אותך ועוד חברים
ממתין לתגובות
http://minute15daytrading.blogspot.com/

23:05 20 ספטמבר 2008
אסף ידיד

אנונימי אמר/ה...

niki=אסף ידיד

אנונימי אמר/ה...

niki=אסף ידיד
לא הבלוג הוא שלי
אבל את הרעיון של לסחור בברים של 15 דקות קיבלתי מאסף ובלוג של TRADERAM
השמח לשמוע על עוד בלוג עם צורת מסחר
דומה לשלי או לא
בכול מקרה עצרתי (זמנית) את הבלוג שלי בגלל חוסר בזמן

אנונימי אמר/ה...

בלוג מעניין מאד!
שנה טובה!
דולר

אנונימי אמר/ה...

מניות - מידע על מניות ישראליות, מדדי מניות והשקעות במניות בבורסה