יום שני, 22 בספטמבר 2008

סקירת שוק 22/09/08 לפני המסחר

הגרפים אינם מיצגים ראציונל. הם מיצגים רגשות של בני-אדם. לרוב אנו מוצאים סוג של היגיון במפה האנושית הזו. אנו יודעים לשער היכן תאוות הבצע עלולה לגבור על הפחד (ואז נראה פריצה מעלה) ולהיפך. במצבים קיצוניים הקריאה הזו נהיית קשה יותר. ההתלבטות היא היכן לשים את העוגן, נקודת היחס? השלישיה בוש-פולסון-ברננקי הצליחו ליצור ביום שישי תיאטרון אבסורד (קראו את "מחכים לגודו" של סמואל בקט). הסתכלתי על מאות גרפים, את רובםה לא ניתן להבין. רמות תמיכה והתנגדות נחתכו כלא היו. זנבות של דולרים שלמים במניות וכדומה.


מה שתפס את תשומת ליבי בבואי לנתח את השוק היה שרמות ההתנגדות המרכזיות עליהן דיברתי בימים האחרונים נפרצו בחלקן, אך השוק לא הצליח להחזיק מעמד מעליהן. כך שגם אם השוק עלה בחוזקה ביום שישי הוא עדיין לא הוכיח, לטעמי, כי הוא בחר לשנות מגמה.

הגרפים, כיוצא בזה, נראים הרבה יותר כסגירת שורטים (cover) מאשר פעולה של קניה. גם הווליום (ההשתתפות בשוק) הייתה נמוכה יחסית לימים האחרונים. ביום חמישי לעומת זאת היה ווליום גבוהה מאד ולכן רבים משארים שזו התחתית (כיוון שרמות קיצוניות של ווליום מגיעות בנקודות תפנית). אולי ואולי לא, את זה נדע בדיעבד. כרגע צריך לנהל סיכונים טוב ולחפש את ההזדמנויות בהתאם למגמת השוק היומית.

אז לאן הולכים מכאן? ממה שאני קורא אף אחד לא מוכן אפילו לנחש. לכן אני חוזר לבחון רמות התנגדות.


ה SPY לא הצליח להחזיק מעל 126.50 לאחר שפתח מעליו. הקיצוניות ביום שישי גרמה לכך שקו התנגדות זה גם לא הצליח לשמש תמיכה. רמה 123.50-124.00 כרגע כתמיכה הקרובה ביותר.
ה Q'S לא הצליחו לעבור את 43.80 שמהווה התנגדות כבר מספר ימים. ההתנגדות מעליו היא ב 44.30
ה XLF בנקים חזר לריינג' לאחר ניסיון פריצה שני שכשל וסגר מתחת ל 23.00. זכרו from failed moves come fast moves
ה SMH סמי'ס הגיע עד להתנגדות המרכזית שלו ב 27.57 וכשל לעבור אותה
ה IWM ראסל 2000, המדד החזק ביותר בבורסה פרץ מעל ההיי השנתי שלו ב 76.00, אבל לא החזיק מעליו.
שני המדדים העוקבים אחרי מניות הצריכה, ה XLP (מוצרי צריכה ברי-קיימא) וה XLY (מוצרי צריכה שאינם ברי-קיימא) סגרו בנמוך היומי שלהם, וכשלו בפריצת ההתנגדות.


רמת הסיכון בשוק גבוהה, הן לסווינג, והן למסחר תוך יומי, בעיקר בגלל שנראה כי קווי התמיכה וההתנגדות שיצטרכו להיות מוגדרים מחדש.
Trade what you see not what you think


2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מניות - מידע על מניות ישראליות, מדדי מניות והשקעות במניות בבורסה

אנונימי אמר/ה...

מניות טבע