יום שישי, 5 בספטמבר 2008

סקירת שוק 05/09/08 לפני המסחר

אז השוק בחר למטה, בווליום מרשים. ייצר נר שלא משתמע לשתי פנים. רואים שהחברה נחו טוב בחופש.
126.50 הופך כרגע להתנגדות המרכזית. זה בהחלט בריא שהשוק יתקן עד לשם ורק אז יחזור מטה.
ב 28/08/08 פרסמתי סקירת שוק בה זיהיתי ראש וכתפיים ב SPY עם יעד של 123.5. כעת זה נראה קרוב מתמיד והתמיכה הקרובה של השוק יושבת שם.
מגמת השוק ברמה היומית והשבועית ממשיכה להיות מטה. שלושה תיקונים של השוק כבר כשלו מאז אוקטובר 2007
יעד התמיכה הבא של השוק הוא ב 120.00. שימו לב כי הדרך מטה היא לעולם לא בקו ישר, ולכן יש להיות ערים לרמות התמיכה וההתנגדות בדרך.




הנאסדק, לאחר ששבר את התמיכה ב 46.00 , חתך את התמיכה ב 44.00-44.25 ללא מיצמוץ. זו הפאניקה של הירידות. הדרך מטה מהירה יותר .
אזור ה 44.00-44.25 יהווה את ההתנגדות המשמעותית לתיקון השוק. יעדי תמיכה מסומנים.
מעניין להסתכל על הסמיקונדקטורס, הם ייצרו LOW חדש השנה והגיעו חזרה לרמתם מ 2003. התחתית של בועת ההייטק כבר לא רחוקה כלכך וייתכן מאד שנרד לבחון אותה בשבועות הקרובים.
לא בהכרח נגיע, אבל כדאי להישאר ערניים לגורם זה שעשוי להכביד על השוק מטה.

לתפוס תחתיות זו העבודה הקשה ביותר בוול-סטריט, כך אומרים. כנראה שב,ל-אביב זה יותר קל. קראתי השבוע המלצה מבית השקעות אחד לקנות נפט עכשיו. למה? כי עבור המשקיע הפונדמנטלי הנפט ירד מספיק. בחיי זו הסיבה. הכותב גם פונה לפונדמנטלי (מיהו? האדם הפשוט?) כי אלו gם הגרפים לא מבינים כלום, כנראה. לציין רמות תמיכה, התנגדות, סטופים? לא טרחו בכתבה. כנראה אותם פונדמנטלים יכולים להרשות לעצמם להפסיד כסף, או שהם יודעים להתפלל חזק שהנכס שרכשו יחזור למחיר הקניה. על הגרף מצויינים קווי תמיכה. לדעתי התמיכות מתחת למחיר הנוכחי חזקות יותר. פרט לתמיכה בת שלושה ימים אין סימן לשינוי כיוון בנפט. מניות, ובכלל, קונים בחוזקה ולא בחולשה, כלומר רק לאחר שיש אישור של המחיר. גם אם אתה פונדמנטלי.

trade what you see not what you think