יום רביעי, 17 בספטמבר 2008

יום מסחר 17/09/08


מזל טוב לשוק. אחרי שלושה ימי היסטריה בעיתונים כשהשוק רק מתקן למעלה ואני מצפה שהוא ירד, הוא סוף-סוף יורד.
לא שאני יודע אם זה טוב או רע, אבל הגיע הזמן...
שני טריידים שביצעתי היום ואני רוצה לנתח. הכניסות היו טובות מאד לטעמי. שתי תצורות שאני מרגיש עימן נוח ומרבית הטריידים שלי בהם - בר פלג וריוורסל.

הטרייד הראשון ב CVX
1. למה נכנסתי?
השוק במגמת עליה לכיוון סגירת הגאפ. מניה מראה חוזקה ומייצרת בר פלג. נכנסתי מוקדם ב 80.80, עם פריצת השוק וה XLE.
2. למה יצאתי?
פארשיאל ב 82.00 כדי להקטין סיכון ולנעול רווח. המימושים הבאים היו אמוציונאליים ולא נכונים טכנית. הייתי צריך עוד רבע בהתנגדות ב 82.37 (או סטופ בכניסה). אני מימשתי ב 82.06, 82.19 ו 82.30. עמידה בתוכנית המסחר הייתה מאפשרת לי עוד רבע ב 82.67 לערך.
3. האם עקבתי אחר תוכנית העבודה שלי?
חלקית. עקבתי אחריה בכניסה לטרייד מתוכנן בו אני מרגיש נוח ובתזמון נכון, וכן במימוש פארשיאל של מינימום 20 סנט. לא עמדתי בהמשך המימושים.
4. מה הייתי עושה אחרת כדי לשפר את הטרייד?
נצמד לתוכנית העבודה, במיוחד אחרי הפארשיאל כשהמתח יורד. צריך לשנות את התקליט בראש מ"הפחד להפסיד לרצון להרוויח".

טרייד שני ב STLD
1. למה נכנסתי?
מניה ייצרה ריוורסל, עם משולש קטן. מניה חלשה כאשר בניגוד ל CVX הנר הראשון שלה יורד. השוק מבצע ריוורסל חזרה מטה. סקטור הפלדה ביצע תיקון חד מעלה בימים האחרונים וממתין לשוק חלש כדי לחזור למגמת הירידה (זו דעתי). שורט מתחת ל 20.86
2. למה יצאתי?
תוכנית העבודה הייתה לקחת פארשיאל באזור 20.57 שם הייתה תמיכה. מכיוון ששינוי כיוון של השוק בשלב כזה הוא איטי יחסית, גם המניה עובדת לאט. זה הגדיל את החשש שלי ולכן לקחתי פארשיאל ב 20 סנט רווח. לאחר מכן מימשתי עוד חלקים ב 20.74 ו 20.60 בדיוק מהסיבה השגויה של "הפחד להפסיד במקום הרצון להרוויח". חלק אחרון לקחתי ב 20.00, בדיוק לפני ששברה עוד חצי דולר. למה? אותה סיבה שגויה.
3. האם עמדתי בתוכנית העבודה?
חלקית. עמדתי בתכנון, ובביצוע הכניסה. המימושים ממשיכים להוות את הבעיה המרכזית.
4. מה הייתי עושה כדי לשפר את הטרייד?
נצמד לתוכנית העבודה. סומך על ההבנה שלי את מצב השוק ועל התוכנית שלי.

כתבו לי, ואני מעריך את התגובות בבלוג מאד, הן מאתגרות אותי לבחון עצמי כל הזמן, שבעיית המימושים צריכה לשמש כדגל אדום עבורי.
אני לא מסכים. אני רואה זאת כשלב בהתפתחות סוחר צעיר. בהחלט ביצועיי היו טובים הרבה יותר ללא בעיה זו, אבל אז הייתה אחרת, לא? זו דרך הסוחר.

אסיים בכמה מילים של ג'סי ליוורמור, שמתארות מצב זה בדיוק:
"בכל פעם שעשיתי כסף גדול, זה לא היה בזכות המחשבה אלא בזכות הסבלנות. הסבלנות וההתמדה.... מסתבר שאדם מסוגל להבין היטב מה מתרחש ובכל זאת הוא מאבד את הסבלנות או את הבטחון כשהשוק אינו ממהר להתנהג לפי התחזיות שלו.... לכן יש בוול סטריט אנשים רבים... שהשוק אינו מביס אותם. הם מביסים את עצמם, כי למרות שהראש שלהם עובד טוב, הם לא מסוגלים לחכות בסבלנות."

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הי איתן
אתה לוקח טריידים עם סטופים של 40 סנט ורווח פחות מ - 20 סנט, אין כאן ניהול סיכונים נכון. לסטופ בגודל כזה אתה חייב לקחת רווח של 80 סנט לערך. כשאתה נכנס לטרייד אתה חייב לשאוף לרווח כפול מהסיכון שלך. אסף ידיד כתב לך פעם על שיטת ה "R". תקרא אותה עוד פעם.

איתן אמר/ה...

צודק בהחלט
נרשם בפניי

Tomer אמר/ה...

גם לא לפי שיטת ה-R המפורסמת שאנחנו משתמשים, מבחינת המסחר עצמו, בזמנו שעוד נברתי בחומר לימודי רב קראתי את הספרים של אלכסנדר אלדר, והוא תמיד ציין שאתה חייב שיהיה לך תוכלת חיובית, בצורת :
Risk Reward Ratio של מעל
1Lose : 1.5Win
אני בהחלט מנסה שיהיה לי לפחות 2:1 ריסט ריוורד אחרת אני לא נכנס לטרייד, אם אין באפשרותי להרוויח פי 2 מהסכום שסיכנתי(R).

לפי אלכסנדר יש את 3 הMים, הראשון הוא הMIND, שזה בעצם הפסיכולוגיה, שאותה אנחנו חווים במלוא עוצמתה, כמובן שניהול נכון שלה הוא לדעת מתי אתה פשוט במצב לא לסחור, לדעת מתי אתה חמדן, מתי אתה פחדן וסיכנת יותר מידי כסף ואתה מפחד להפסידו, ומתי אתה פשוט במצב טוב ולא להתגאות בזה מידי ולהרים את האף.

הM השני הוא הMETHOD, שזאת בעצם השיטה, השיטה שלי כמובן היא המשך הגאפים, ובכללי מניות שזזות כמו שצריך אני מנסה להצטרף למהלכים בהמשך היום, אתה עובד לפי השיטה של דיי טרייד, אבל זה בסך הכל טכני, חוקים נוקשים של כניסה יציאה פרשייל וכו'.

והM האחרון, שאותו כנראה שאתה צריך לשפר כרגע, הוא הMONEY MANAGEMENT, שזה בעצם הבסיס של הכל, בעזרת זה אפשר בעצם להרוויח, זהו הM הכי חשוב, החוקים בו נעים בין הRISK REWARD RATIO הגבוהה ביותר שתוכל, מעל 2:1 לטובת הREWARD, והחוקים השניים שהוא מביא נועדו בעצם להגן מפני הכרישים, ומפני הלוויתנין, הוא אומר שאסור לכן יותר מאחוז לכל טרייד, ובכללי ברגע שהפסדת יותר מ6 אחוז במספר ימי מסחר, כדי שתפסיק לסחור כל שאר החודש ותיראה מה אתה צריך לעשות כדי לשנות את זה, סה"כ אם תמשיך ותנסה להציל את המצב, אתה רק תחפור לעצמך חור יותר גדול, וכולם יודעים מה לעשות כאשר אתה מוצא את עצמך בבור... להפסיק לחפור(לכיס שלך במקרה של הפסד גדול).

בהצלחה.
תומר