יום שלישי, 23 בספטמבר 2008

יום מסחר 23/09/08



היום זה קרה. לא נשברתי מנטלית. רוב היום הייתי בהפסד גדול מבחינתי, אבל הצלחתי לעבוד לפי תוכנית העבודה בכל טרייד.
מבחינתי זה יום חשוב מאד.
עוד שיעור חשוב הוא לא לסחור לפי רעיונות של מישהו אחר. קראתי באחד הבלוגים שהזהב מתוח למעלה והיום יש סיכוי לתיקון. הבעיה היא שפעמיים תיזמנתי לא טוב את הפריצה ב DZZ (הפוך ל GLD). בסוף זה עבד, אבל בלעדיי.
חשיבה וניתוח עצמי הם חשובים לאין ערוך במסחר. לקיחת האחריות - להצלחה או כישלון - חייבת להיות אישית.
שאר הטריידים בהם סחרתי:

BA<60.14
  • למה נכנסתי? ייצרה דאבל טופ. השוק היה נראה כמבצע ריוורסל חזרה מטה.
  • למה יצאתי? המניה שברה מעט ומיד תיקנה מעלה. הסטופ היה ב 60.29. המניה הגיעה ל 60.28. הייתי בכמות גדולה משמעותית מהרגיל. עמדתי בסטופ, אבל החלטתי שב 60.00 אני יוצא מכל הכמות כיוון שהביטחון שלי בשבירת השוק מטה ירד.
  • האם עמדתי בתוכנית? כן. עמדתי בסטופ והחזקתי מעמד עד לנקודה שקבעתי. לא סנט לפני.
  • מה הייתי עושה אחרת כדי לשפר את הטרייד? תצורת דאבל טופ היא תצורת היפוך חזקה. גם השוק היה במגמת ירידה ברורה (למרות שבאותה נקודה יכול היה לשבור את המגמה). הייתי צריך לממש שלושת רבעי כמות ב 60.00 ולהישאר עם היתר לסטופ או להמשך הירידה, כמו שקרה.
ACAS>26.20

  • למה נכנסתי? מניה חזקה מאד בדיילי ובתוך היום עולה כשהשוק יורד. ההיי היה ב 26.42, נכנסתי בריוורסל גם כדי להקטין סיכון לסטופ של כ 20 סנט.
  • למה יצאתי? פארשיאל לקחתי בהתנגדות ב 26.42. 20 הסנט הראשונים היו איטיים ביותר ולכן לא חיכיתי לשבירה של ההתנגדות. את היתר לקחתי בהתאם לנקודות התנגדות של המניה.
  • האם עמדתי בתוכנית העבודה? כן, יחסית טוב. את המימושים לאחר הפארשיאל היה אפשר לשפר עוד. להמתין עוד.
  • מה הייתי עושה אחרת כדי לשפר את הטרייד? ממתין בסבלנות רבה יותר במימושים. אבל עדיין שיפור עצום.
APOL<58.80
  • למה נכנסתי? מניה חלשה מאד בדיילי. מבצעת ריוורסל מטה.
  • למה יצאתי? הריוורסל נכשל. פרצה בקושי 10 סנט ותיקנה חזק. בגלל עוצמת התיקון יצאתי ב 58.89 ולא המתנתי לסטופ.
  • האם עמדתי בתוכנית העבודה? כן. זיהיתי כישלון והקטנתי את ההפסד. שימור ההון.
  • מה הייתי עושה אחרת? הייתי צריך לזהות שהתנועה של APOL חלשה מאד מטה ביחס לשוק (כלומר היא חזקה מהשוק). זה היה צריך להדליק נורה אדומה שהיא ביום תיקון כלפי מעלה

יש שתי דרכים להרוויח כסף בבורסה:
  1. עבודה קשה, משמעת וחוסן מנטלי
  2. לשתול עץ של כסף בחצר

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מניות - מידע על מניות ישראליות, מדדי מניות והשקעות במניות בבורסה