יום שלישי, 17 ביוני 2008

על הסיכון במקצוע הסוחר היומי

משאלות, תהיות ואזהרות שאני מקבל מקוראים הוספתי רשומה זו.
אני בטוח שיש בעלי ניסיון רב ממני, שנכשלו וכאלו שהצליחו. זו דעתי היום:
להיות סוחר, פירושו להקים עסק, יש בזה סיכון ויש בזה סיכוי.
גם ללכת לעבודה כל יום כשכיר יש בזה סיכון. פשוט כשכירים אנו נוטים להתעלם או להדחיק אותו. אנו לא עוסקים בניהול סיכונים כשכירים, אנו עובדים עבור אחרים ובסוף פורשים עם פנסיה כלשהי. אנשים חכמים יותר (נגיד הוריי) יודעים להתכונן ליום הזה ולחסוך כל חייהם, כדי שלא ישארו עם פרוטה וחצי. אבל רוב השכירים אינם מודעים לכך מספיק.
כסוחר, אני נדרש ללמוד לנהל סיכונים ברמה היומית. במידה ואלמד לבצע זאת נכון ארוויח את לחמי, בתקווה קצת יותר טוב מכשכיר. במידה ואתמקצע אוכל להשיג גם יותר.
להקים עסק או להיות סוחר זו עבודה קשה הדורשת זיעה, זמן, נחישות, משמעת, השקעה ולבסוף גם קצת יכולת.
כיוון שאת אלו יש לי, והנה מצאתי תחום שמספיק מעניין אותי (אני לא עושה מה שלא מעניין אותי) אזי נותר לי לפתח את היכולת.
אם אנהל את הסיכונים נכון גם לא אשאיר את מכנסיי בשוק. במקרה הגרוע ביותר אצא כאשר אגיע לסטופ הכספי שקבעתי ואלך לחפש עיסוק אחר.

אין תגובות: