יום רביעי, 25 ביוני 2008

יום מסחר 25/06/08

היום היו הרבה טריגרים יפים, אבל את רובם לא הספקתי לקחת.
זה מראה שגם כאשר יש יום מרובה פעילות הניסיון משחק.
סחרתי ב 4 מניות עם 50% הצלחה. רווח ממוצע של 22 סנט לטרייד והפסד של 6 סנט.
ההפסד הקטן נובע מסגירת פוזיציות מהירה כשהטרייד לא עובד והשוק לא תומך בו.
הצלחתי לגלות סבלנות רבה יותר בטריידים שעבדו, למרות שאם הייתי נותן למניות שעבדו יותר אוויר (לעשות ריוורסל בתוך הכסף אחרי הפארשיאל) הייתי מצליח לנצל יותר מומונטום.
חשוב לעבוד לפי תוכנית המסחר המקורית - 3 טריידים, להיכנס לאחד בכל פעם. לעמוד בסטופ כאשר השוק מאשר את כיוון הטרייד הספציפי.
צריך סבלנות, הרבה סבלנות - בכל יום יש שיפור קטן.
Build up your weaknesses until they become your strong points
Knute Rockne, Notre Dame football coach

9 תגובות:

Unknown אמר/ה...

הי איתן,

אני שמח לקרוא את מה שאתה כותב ולומד מכך רבות.

האם אתה עובד בחדר סווינג או בדי, או בשניהם?
האם אתה נצמד לאנליסט אחד? או יותר?

איתן אמר/ה...

היי ניר
אני עובד בעיקר עם החדר היומי בשעתיים הראשונות, בגלל עומס האינפורמציה, אבל עוקב גם אחרי מניות הסווינג.
מצאתי כי מבין האנליסטים של טריידנט אני מבין את דרך העבודה של מוטי ודודו הכי טוב.
אני גם מחפש מניות על בסיס יומי ומכין רשימה.
בסופו של דבר נוצר עודף וצריך ללמוד לסנן מתוכו.

אנונימי אמר/ה...

איתן, צר לי לאכזב אותך, אבל אתה ממש לא בכיוון.
קודם כל, עיצה ראשונה וחשובה - תתנתק מכל חדר מסחר שהוא שאתה משתמש בו. זה מונע ממך לפתח את האינסטינקטים הדרושים ממך כדי להצליח בתור סוחר. תאמין לי שלא לומדים דבר וחצי דבר מקריאות של אנליסט זה או אחר. כל אחד וסגנונו וטריידים הם דבר מאוד מאוד סובייקטיבי.

דבר שני - מה זאת אומרת 22 סנט רווח ממוצע? סקאלפים של 22 סנט ממש לא יעזרו לך להתקדם (אלא אם כן הסטופים שלך הם כאלו קטנים שמאפשרים לך לקחת כמויות עצומות של מניות). מה שחשוב כאן הוא מקדם הסיכון (דהיינו R). הכוונה היא כמה פעמים אתה מצליח להוציא מהסיכון שלך? כשהמטרה היא לפחות פי 2 (ז"א אם הרווחת 22 סנט הסטופ שלך היה צריך להיות מקסימום 11 סנט).

בקיצור, כבר כתבתי לך בעבר ואני ממש מצטער על הבוטות, אבל אתה עדיין "צעיר" במסחר וחף מטעויות מושרשות. כל מה שתסגל לעצמך בשלבים המוקדמים האלו יטמע בך עמוק ויהיה קשה עד בלתי אפשרי לשינוי בעתיד.

שיהיה בהצלחה!

איתן אמר/ה...

היי אסף
אני מסכים איתך בנושא ה R ובוחן את הנושא. עולות לי שאלות בנושא ואני לא מוצא מספיק חומר. אשמח שתשלח לי מייל אישי כדי לשאול כמה שאלות.

אני משתמש בחדר המסחר כדי ללמוד טכניקה וכדי ללמוד להסתכל על מניות והשוק בתוך היום. אני מפעיל הרבה חשיבה עצמית במהלך המסחר כדי לנסות להבין בעצמי מה השוק או מניה יעשו וזה דורש ניסיון רב. מהבחינה הזו לחדר מסחר יש יתרונות בשלבים הראשונים. אני כן משתדל להיות סלקטיבי ולהבין מה מתאים לי יותר ומה פחות. זה נכון שיש צורך לפתח סגנון אישי, אבל לפני שמפתחים סגנון צריך לשלוט בטכניקה.

לדוגמא הבנתי כי אעדיף לקחת מניות שיש להן מגמה יומית ארוכת טווח לפריצה או שבירה על-פני מניה ללא מגמה שפורצת או שוברת בתוך היום. להבנתי זה מתאים יותר לניסיון ולסבלנות שלי וכן ליחס סיכון/סיכוי שמתאים לי.

תודה על הארותייך. הן מאירות עיניים

איתן אמר/ה...

הבהרה נוספת
כשאני רושם רווח ממוצע זה חישוב של הרווח/כמות שנמכרה בכל שלב - פארשיאל ורבעים. כלומר המניה בדר"כ עושה תנועה ארוכה יותר מהרווח הממוצע

אנונימי אמר/ה...

בנוגע ל R, בנוסף ללינק שנתתי לך תוכל לקרוא בבלוג של מייק, שאליו אתה מקשר:
http://tradermike.net/2006/09/r_r-multiples_defined/

להרחבה מלאה בנושא ניהול כספי וסטטיסטיקה תוכל לפנות לספר של VAN THARP - TRADE YOUR WAY TO FINANCIAL FREEDOM

איתן אמר/ה...

היי FSM
כמובן שקראתי את הרשומה של trader mike.
שאלתי היא האם ה R הוא סיכון קבוע (נגיד 10 סנט) או שה R משתנה בכל טרייד (כך שפעם הוא 10 סנט ופעם חצי דולר)?

אנונימי אמר/ה...

בקצרה: R הוא סכום כסף, אחוז מסוים מההון שלך אותו אתה מוכן לסכן בכל טרייד ,בד"כ באזור ה 0.5%. לדוגמא: אם יש לך 100,000$, ה R יהיה 500$ - זהו הסכום שאתה מוכן "להפסיד"\לסכן בכל טרייד.
כאשר משתמשים בעקרון הזה, של סיכון סכום קבוע, המשתנה היחיד במשוואה הוא כמות המניות. הנושא הוא קצת יותר רחב משתי השורות הללו אז נסה להתעמק בשני הלינקים, זה לא מסובך אבל חשוב נורא.

כאחד עם נסיון ארוך בחדר מסחר, אני מצטרף לעצתו של אסף.
אני אחסוך מקוראיך את הדברים המאוד חריפים שיש לי להגיד על הנושא.

אנונימי אמר/ה...

איתן, אתה יכול לשלוח לי אי-מייל ל
asaf.yadid ב gmail נקודה com
(כתבתי כך כדי להמנע מכל מני תוכנות ריגול של ספאמרים שאוספות כתובות אי מייל)