יום שלישי, 17 ביוני 2008

יום מסחר 17/06/08

השיפור בעבודתי ניכר. היום ביצעתי 3 טריידים עם 100% הצלחה.
  • אני נמנע מביצוע סקאלפים ומרדף אחר מניות. הכניסה למניות הרבה יותר שקולה ומתוכננת (סטופ, מצב שוק).
  • היה לי טרייד יפה ב USO לסגירת גאפ. לקחתי כמות קטנה בגלל סטופ רחוק ועשיתי בממוצע 64 סנט. אני מסתכל על תעודת הסל הזו כבר הרבה זמן ומתחיל להבין טוב יותר איך היא עובדת. אני כבר לא רודף אחריה (זה אחד מיעדי תוכנית העבודה), אבל כמעט כל יום יש בה הזדמנות. לדעתי הנפט USO נמצא כרגע בתקופת התכנסות וצריך לחכות לפריצה מעל 113.00 לפני תנועה גדולה יותר.
  • אני עובד בכמות מניות קטנות יותר מאשר לפני תוכנית העבודה (כעת 100-200 מניות), כך אני מצליח להתרכז ולנהל את הטרייד טכנית עם יותר סבלנות ותשומת לב לנרות של 5 דקות, תמיכה והתנגדות ותנועת שוק. הלחץ להפסיד סכום גדול ירד.
  • נקודה לשיפור מרכזית היום ויעדים מס' אחד ושניים אצלי בתוכנית העבודה זה עבודה טכנית נכונה על-פי נרות של 5 דקות. כאשר סחרתי היום ב ATVI לקחתי פארשיאל 10 סנט מוקדם מידי (וללא אישור של נר 5 דקות) בגלל שהמניה תיקנה קצת מטה. בנרות של דקה היא עשתה דוג'י במקרה הגרוע ביותר. נקודה לעבודה.
  • בנוסף, למרות סטופ טכני טוב של ATVI יצאתי ממנה ב 35.55 לאחר ש 3 פעמים ניסתה לעבור את 36.66 ולא הצליחה. היה לי סטופ טכני נכון ב 35.39, אבל אמרתי לעצמי "ניקח כמה סנטים" (במקום לעבוד נכון). כרגע היא 70 סנט מנקודת המימוש שלי ב 36.24.
  • אסור לתת לרגש להפריע לקבלת החלטות נכונות!

תקווה ופחד:

"הסוחר המצליח חייב להילחם בשני האינסטינקטים האלה, המושרשים עמוק. הוא חייב להפוך את הכיוון של של הדחפים הטבעיים שלו. במקום לקוות, עליו לפחד; במקום לפחד, עליו לקוות. עליו לפחד שההפסד שלו יתפח להפסד גדול בהרבה, ולקוות שהרווח שלו ייעשה לרווח גדול." ג'סי ליוורמור

6 תגובות:

Asaf Yadid אמר/ה...

מספר נקודות חשובות:
א' - עשה "צילומים" של הטריידים שלך (פרינט סקרין) כדי שכולנו נוכל לראות מה בדיוק אתה עושה, אבל הרבה יותר חשוב, כדי שאתה תוכל לחזור לטריידים שלך לכשתיצטרך (ואתה תצטרך מתישהו, תאמין לי...) ולהבין איזה דברים הולכים לך טוב יותר, טוב פחות או לא הולכים בכלל.

ב' - בתור סוחר מתחיל, תשתדל לעבוד בטווחי הזמן הגדולים יותר (קרי 15 ו30 דקות) - מכיוון שמספר הנרות קטן יותר, יש לך יותר זמן לקבל החלטות והמגמה הכללית של השוק/מניה היא השלטת (להבדיל מתנועות סתמיות למעלה ולמטה שלא שוללות את המגמה הכללית אך כן גורמות לך לקבל החלטות שגויות בטווחי הזמן הקצרים)

ג' -תעלה על כל הגרפים שלך (לא משנה באיזה טווח זמן אתה עובד) את ה5EMA ותשתמש בו בתור סטופ כאשר הנר סוגר מתחתיו (אני מדגיש - סוגר מתחתיו לא רק חוצה אותו). נסה ותופתע כמה כסף הטיפ הקטן הזה יכול לעשות או לחסוך לך.

אנונימי אמר/ה...

איתן,

שמתי לב שמשום מה אתה נמנע מלעשות שורטים ויש לך יותר בטחון בלונגים.
אתמול שהשוק ירד לקחת לונגים, ז"א, הלכת נגד המגמה. ואפילו ש- ATVI עבדה, לדעתי אחוזי הצלחה של טריידים נגד המגמה של השוק נמוכים מאוד.
מנסיון של שנה ויותר במסחר אני יכול להגיד לך שבאופן כללי, בשוק יורד עושים יותר כסף משוק עולה בדיי טריידינג.
נקודה נוספת שרציתי לציין, יש תצורות מסוימות( תלמד לזהות אותן עם הזמן) שאפילו שהסטופ הטכני הוא גדול, אני מגדיל כמות בכניסה למניה וסוגר אותה אם היא לא עובדת ישר. לדוגמא אתמול ב- ZION היה סטופ טכני של 50 סנט, אני בטוח שרוב האנשים שנכנסו למניה, נכנסו עם כמויות קטנות בגלל הסטופ, אני נכנסתי עם 1000 מניות, המניה לא סיכנה אותי לשניה ועשתה 2$ , תעשה את החשבון, כסף לא רע בכלל.
בכל מקרה, מאחל לך הצלחה מכל הלב, אני ויתרתי על הרבה בשביל המסחר ורק אחרי שנה פלוס, אני מתחיל לראות את הפירות.
90% מהמניות שאני לוקח הם משלי ולא דרך החדר מסחר ואני בקרוב הולך לסגור את החדר כי אני כבר לא צריך אותו.
רוב הסוחרים שמרוויחים לא נמצאים בחדרי מסחר למינהם אלא עושים את הכסף לבדם.

אנונימי אמר/ה...

גיל,
מה היה הטריגר שלך בzion?

אלן.

אנונימי אמר/ה...

אלן,
נכנסתי ל- ZION ב- 34.50

גיל

איתן אמר/ה...

חברים, תודה על התגובות.
אסף - אכן אני מסתכל גם בטווחים של 15 או 30 דקות. אני אנסה לשלב אותם בקבלת ההחלטות. אני אשתדל להוסיף צילומים כאשר הטרייד או הסיפור בו מעניין. לגבי ממוצע נע 5 אני הוספתי, אך לא הרגשתי יתרון לעומת ה 10. אני אבדוק שנית
גיל - אתמול לא סחרתי נגד המגמה. היה לי שורט אחד בין שלושת הטריידים, אבל הוא לא היה מעניין מספיק. את ZION פיספסתי ואחרי שלושת הטריידים הראשונים לא כל-כך מצאתי משהו שעניין אותי. להזכירך לשוק לקח זמן למצוא כיוון ולכן העדפתי להישאר עם על הקווים. בחצי השני של המסחר לא הייתי.

אנונימי אמר/ה...

גיל שלום לך. אשמח אם תוכל לשלוח את המייל שלך דרך האתר .. מאחר ואתה סוחר כבר תקופה יש לי כמה שאלות מעניינות אליך..