יום ראשון, 15 ביוני 2008

שאלה פילוסופית ליום ראשון

בוקר טוב,
כיוון שיום ראשון הנו יום מנוחה, נשאר זמן לנתח את השבוע החולף.
אני מעוניין להעלות שאלה אישית לקוראים. לשם כך אשתף אותכם בחששותיי האישיים.
מסחר בבורסה אינה עבודה פשוטה, היא דורשת שעות של השקעה ללמידת שוק ומניות, ניתוח עצמי, ניתוח טכני, שעות מסחר בפועל ושעות צפייה במסחר מן הצד. העבודה דורשת ניהול סיכונים מתמיד, אומץ בכניסה ויציאה מפוזיציות, קבלת החלטות מהירה. העבודה רצופה הנאה, אבל גם אכזבה (?) קושי (?) תסכול (?) כאשר דברים לא הולכים כפי שתכננו וגם השלמה, קבלה, רצון לשיפור עצמי ולמידה כיצד להתמודד עם הפסד וטעות ולהמשיך הלאה.
ד"ר ברט סטינברגר בבלוג שלו Traderfeed מצטט מתוך הספר Speculation as a Fine Art and Thoughts on Life by Dickson G. Watts את התכונות הנדרשות מסוחר יומי:
  • Self-Reliance - היכולת לחשוב עבור עצמך ולסמוך על עצמך
  • Judgment - כושר שיפוט
  • Courage - האומץ לפעול ע"פ החלטותיך
  • Prudence - הכוח למדוד סכנה בשילוב עם עירות ודריכות
  • Pliability - היכולת לשנות דעה
הכח המניע אותי הוא האמונה העצמית ביכולתי להתנהג ולבצע את כל המתואר מעלה. החשש שלי הוא מפני אי הצלחה (שמשמעותה לא להצליח להרוויח באופן עקבי). הקושי במסחר הוא הדרך הארוכה של יום ירוק, יום אדום, התגברות על הטעויות האנושיות, הפידבק הכל-כך מיידי של פעולותיי, השחור והלבן (או שמא האדום והירוק? האפור, בכל אופן, הוא מועט).
הייתי שמח לשמוע מכם, אלו שהלכו ועדיין הולכים בדרך על הקשיים שחוויתם, התסכולים, הזמן שנדרש מכם להגיע להכרה כי אתם מסוגלים.

"הפסדתי הכל כמה פעמים, וזה אף פעם לא נעים, אבל הפסדתי כמו שכולם מפסידים כסף בוול סטריט. הספקולציה היא עניין קשה ומייגע, וספקולנט חייב לעבוד כל הזמן, אחרת יישאר מהר מאד בלי עבודה.... למדתי לשחק רק תוך כדי משחק. והמשחק לא חשך שבטו ממני תוך כדי הלימוד" ג'סי ליוורמור

תודה מראש לכל מי שיסכים לשתף ולחשוף את הפן היותר פרטי של המסחר במניות.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יופי של תרגום לעברית - אתה מוזמן לפורום קפה-דמרקר על מסחר יומי, שם תקבל תגובות גם מאנשים שמתפרנסים באמצעות מסחר יומי.
http://cafe.themarker.com/view.php?u=4537