יום רביעי, 4 ביוני 2008

יום מסחר 04/06/08

עד כה יום המסחר הטוב שלי החודש.
שתי מניות שעבדו עבורי נפלא:
  1. USO בסקאלפ מעל 100.08 עד 100.32 - בשבוע האחרון אני מסתכל הרבה על תעודת הסל של הנפט. יש בה מחזור גדול והנפט מושך כעת הרבה תשומת לב. כשהיא פורצת היא נותנת לפחות 30 סנט.
  2. GILD נכנסתי בבול פלג מעל 56.00 (קצת לפני) נתנה כמעט 80 סנט. היו לה כניסות מוקדמות יותר שפיספסתי. לצערי אומר, כי חששתי ממנה כיוון שכבר עלתה הרבה ולקחתי פארשיאל אחרי 20 סנט.

הקשיים שחוויתי היום:

  1. אני מוצא כי בתחילת המסחר, בדקות הפתיחה ועד כשעה בתוך המסחר, כמות המידע שזורמת על המסכים היא רבה. במצב כזה אני מתקשה לקבל החלטות, למיין את הטריגרים שהכנתי מראש ולחפש מניות שזזות. כמובן שאני מתקשה להעמיק בשוק מעבר למבט חטוף, דבר שעשוי להיות בעוכריי.
  2. עדיין חסרה סבלנות לתת למניות לעבוד. כך היה עם LLY מעל 49.10. המניה התקשתה לשבור וירדה ל 49.00 (שם היה הסטופ). אני יצאתי ב 49.00 ולא המתנתי כי תשבור אותו. כמובן במקרה זה המניה עבדה יפה.
  3. עדיין נכנסתי לכמות גדולה של טריידים (8) - תעוקת העמלות.

אשמח מאד לקבל תגובות והצעות במיוחד לקושי מספר 1.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

1. בחצי השעה הראשונה קשה לדעת מה כיוון השוק. אז אולי רק תסתכל בלי לקחת טריידים?..
2. איך מצאת את GILD, לפני המסחר?

איתן אמר/ה...

GILD היה טרייד שעלה בחדר מסחר של טריידנט במהלך המסחר
לגבי החצי שעה ראשונה להסתכל. יש בזה משהו, אך מפסידים תנועה גדולה.
אני מנסה להבין כיצד מרכזים פוקוס ואיך מסננים את המניות הרלוונטיות

אנונימי אמר/ה...

איתן שלום וברכת הצלחה .
א' ,חשוב מאוד שהגרפים של השוק , דהיינו ,ה-ES וה-NQ יהיו לפניך , בכדי לראות לאן פני השוק , אם לכיוון מעלה או שמא לכיוון מטה , וזאת גם כדי שתוכל לדעת על איזה מגמה לרכב , אם ללונג או לשורט , או ,במידה ואין מגמה ברורה ,או שישנה מגמה אבל המחזור בשוק חלש , פשוט לא לסחור , חד משמעית ! כי רוב רובן של המניות תלויות בכיוון, ובגודל המחזור של השוק,
ב', כנ"ל עם הגרפים של המניות המוצעות לאותו יום , וכאשר תזהה מניה שנעה בהחלטיות וביציבות לכיוון הטריגר , ובנוסף ולא פחות חשוב, יש לה גם מחזור מספק , תדע על מי להתפקס , ולקחת לכשתגיע לטריגר ,
ג' , ישנם הרבה סוחרים וותיקים שלא נכנסים לשום טרייד ב-30 דקות הראשונות של יום ב' , וכן לא ב-5 דקות הראשונות של שאר ימות השבוע , על מנת לקבל אינדיקציה ברורה על הנעשה בשוק , דהיינו , כיוון ומחזור.
ד', כמובן להכין התרעות (אלרטים)על המניות שהכנת לאותו יום , כ7-10 סנט לפני הטריגר.
מקוה שהועלתי.
משה
טל': 052-7641378
moshegothelf@gmail.com

אנונימי אמר/ה...

איתן שלום,
אני נמנע מלסחור ב 15-20 דקות הראשונות של המסחר ועם עברה חצי שעה לא נורא(יש יוצאים מן הכלל)מהסיבות הבאות:
א. תנודתיות גדולה מדי(הסטופים בסכנה).
ב.שוק בלי מגמה. לא ניתן לקבוע מגמה לבי בארים בודדים.
ג.מתנדים לא יעילים הם זקוקים לנתונים של מספר בארים אחורה.
אני מכיר את ה"רעב" המסוכן הזה לטרייד בתחילת המסחר צריך פשוט להתגבר על זה (במסחר יומי אתה נלחם קודם כל נגד עצמך ורק אחרכך נגד השוק).
אחד מהיוצאים מן הכלל הם טריידים לכיוון סגירת הגאפ הם בעלי סיכון גבוה ואני לא ממליץ לסוחרים לא מנוסים.
אני מכיר את הבעיתיות של הטריגרים שמוכנים מראש, חלקם נשרפים בגאפ של המניה וחלקם פורצים ישר עם תחילת המסחר.
על מנת לנסות להתגבר על הבלבול שאתה מתאר, תנסה לעבוד עם רשימה מצומצמת וקבועה של מניות.
שאתה סורק את הרשימה שלך דע בדיוק מה אתה מחפש (לונג או שורט).
אני נעזר ב screener אונליין (בחינם עם התוכנה שלי) דבר שמאפשר לי לסרוק רשימה גדולה יותר של מניות ובמהירות.
בחן כל טריגר לעומק וביסודיות בלי לחץ עדיף לפספס טריגר טוב מלהכנס לטריגר גרוע. אל תחשוש תמיד ניתן למצוא טריגרים פיספת אחד יבוא אחר.
אני לא רוצה להאריך יותר מידי בעתיד אשמח לפרט כיצד אני בוחן טריגר.
בהצלחה
אלן
alanp1@bezeqint.net

אנונימי אמר/ה...

מניות טבע