יום שישי, 13 ביוני 2008

יום מסחר 13/06/08

טוב,
יום שישי ה 13. למה ציפיתם? השוק גם נראה ככה.
יום לא טוב מבחינתי. אני מאופס מינוס קצת עמלות.
שוב עשיתי יותר מידי טריידים. ביצעתי 11 טריידים. רובם סקאלפים ב AAPL. אני בהחלט צריך להיגמל מזה.
רווח ממוצע של 14 סנט והפסד ממוצע של 16 סנט. 54% אחוזי הצלחה.
מסקנות:
אני מתחיל להישמע לעצמי כתקליט שבור, אבל כנראה רק כך אני אלמד. (בהחלט מקווה שהשוק לא יכריח אותי להפנים). על כן:
  • סבלנות - תן לטרייד לעבוד, אל תמהר לברוח עם המניה, השוק והווליום עובדים יחד. אם לא, חתוך הפסדים. (הבעיה שלי היא לא לחתוך, אלא לתת לטרייד לעבוד)
  • פחד להפסיד - משפיע על הסבלנות שלי וגורם לי לא לנצל את מלוא תנועת המניה.
  • כשהשוק לא עובד, אל תעבוד גם אתה - נכנסתי לשני טריידים שנראו מצויין, חוץ מהעובדה שהשוק הלך לישון, ואז יש להן נטיה לתקן כנגדך.
  • עזוב אותך ממניות מהירות מידי - לפעמים אני מרוויח יפה ולפעמים מפסיד, אבל עדיף להתמקד בעבודה טכנית נכונה.

שבת שלום

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד - עושה רושם שאתה מאוד רציני.

הבלוג של מייק שאתה מקשר אליו הוא מצויין וחובה לכל סוחר מתחיל - מומלץ לקרוא את כל ה KEY POSTS שלו.

עצה נוספת - שים לב שאתה לא נכנס לתחקור יתר של עצמך ושל השיטה שלך. אתה צריך לקבל את העובדה שקיים רכיב אקראי\כאוטי גדול בתנועת המחיר,ולא תמיד יש סיבה ברורה.

סלמאת

אנונימי אמר/ה...

היי איתן,
לפי מה שמשתקף מהדברים שכתבת עד כה בבלוג, AAPL ממש לא מתאימה לך.
אני לא נוגע במניה הזו, מסיבה אחת פשוטה שמנטאלית אני לא בנוי להתמודד עם התנודתיות שלה וכשסחרתי בה בעבר לא יכולתי לעמוד בכללים שקבעתי לעצמי. ורק כאשר אני עומד בכללים אני רווחי.
אני נוהג לעשות postmortum לכל טרייד, ישנם טריידים מופסדים שאין לי עליהם שום כעס מכיון שפעלתי בהם נכון,מצד שני יש לי טריידים מוצלחים שאני ממש לא מרוצה מהם כי פשוט זה היה מזל.
בשלב של הלמידה יום מוצלח הוא יום בו הצלחת לעמוד בכללים שקבעת לעצמך ולאו דוקא יום שהרווחת בו.
ברגע שתעבוד נכון לאורך זמן גם הרווחים יגיעו.

אלן.
alanp1@bezeqint.net

yacov cohen אמר/ה...

היי אתן
אני גם בהתחלה הייתי חסר סבלנות. הפסדתי כסף, עד שחטפתי על הראש מיניב,
החלטתי להיות ממושמע לחד בלבד. ולא לרחשי לב כאלו או אחרים.
ויש שיפור מתמיד.

איתן אמר/ה...

תודה לכולכם על התגובות.
אכן אתם צודקים. רק עבודה טכנית שיטתית היא הדרך. חפוזים עם מניות מופרעות (ע"ע AAPL) זה מתכון לצרות.