יום שני, 16 ביוני 2008

תוכנית עבודה או מה אעשה כדי להצליח

טוב,
אין לי ספק כי אני זקוק לשינוי בצורת העבודה שלי.
בחודש יוני עד כה יש לי 6 ימי רווח מול 4 ימי הפסד, אך ההפסד הממוצע גדול פי 3 מהרווח הממוצע.
את תוכנית העבודה סידרתי על-פי סדר החשיבות מבחינתי. הבעיה שמפריעה לי הכי הרבה נמצאת במקום הראשון וכך הסדר יורד. מבחינתי הבעיה הראשונה ברשימה היא הראשונה לטיפול ובה אשקיע את מירב תשומת הלב, במידה ואראה כי אינני מצליח לטפל בבעיות במקביל.
רשימה זו תשמש אותי לבחון את התקדמותי והגשמת מטרותיי והיא תתעדכן בהתאם. ניתוח הביצוע הבא יתבצע בסוף החודש על-מנת לבחון את ההתקדמות ב 11 ימי המסחר הנותרים.

מטרות:
  1. עבודה טכנית בלבד - יציאה רק בסטופ (הקטנת כמות קודם אם צריך); מימוש רווח/פארשיאל לאחר בר אדום בלבד.
  2. עבודה לפי ברים של 5 דקות לקביעת כניסה, יציאה, פארשיאל
  3. הגדרת הפסד יומי מקסימלי (שמור במערכת)
  4. כניסה אחת למניה ביום - ללא מרדף אחר ריוורסלים במניה
  5. מקסימום 3 מניות ליום
  6. לא להסתכל על חלון רווח והפסד במהלך המסחר (להתרכז בעבודה טכנית נכונה ולא בכסף)
  7. מסחר בכמות של 100-200 מניות. סטופ של מעל 30 סנט בכמות של 100 מניות בלבד.
  8. סטופ מוגדר עוד לפני הכניסה למניה. אין סטופ, אין כניסה
  9. ללא סקאלפים
נצא לדרך?

8 תגובות:

Dudu Roz אמר/ה...

שלום איתן,

אני שמח לראות שאתה מיישם את מפגש הלימוד שלנו מאתמול בערב.
החוקים שרשמת יפים אך זכור שיש להתמקד באחד כל פעם, לאחר שתתגבר במכשול אחד תתמודד עם השני ולא עם 10מכשולים יחדיו.
בהצלחה,

דודו רוז

אנונימי אמר/ה...

שלום איתן
משתמע מהבלוג שלך שאתה מאוד רציני בקשר למסחר יומי ונראה כי אתה מקבל את העובדה שזו עבודה לא קלה . זו תכונה חשובה שכן מרבית הסוחרים המתחילים מצפים שיאכילו אותם ישר לפה מבלי באמת להתחיל להזיע. מרביתם נממצאים בפורום של טרידנט אובדי עצות, מופסדים ומרירים. בעבר ניסיתי כסוחר מנוסה לשתף מנסיוני וכך למנוע לפחות מכמה מהם את השלב הכלכך ברור של הפסד בתחילת הדרך , אך למרבה הצער מישהו בחברה הזו מאוד מאמין בדרך של סלקציה והם מחקו את הפוסטים שלי (ושל רבים אחרים) בלי סיבה ברורה. כאן בבלוג שלך אני יכול לספר לך שכנות זו לא התכונה החזקה של טרידנט וכי הסוחרים המצליחים שלה, אינם מצליחים כלל- אלא משמשים ניצבים בסרט שתפקידם משיכת מנויים לחדר המסחר.

בקשר לפוסטים הקודמים שלך, לי נראה כי אתה משקיע זמן חריג בבדיקה עצמית ושינון מנטרות וכמעת לא מתרכז בדרך שבה אתה מנתח את השוק שהיא מנגנון הכניסה לפוזיציות.
שימוש כללי מדי בניתוח טכני פשוט לא עובד, במיוחד לא במסחר יומי. עליך למקד את עצמך על מודל מסיום לעבוד עליו סטטיסטית ולתרגל אותו כל זאת לפני שאתה משחק בכסף שלך- זה כצעד ראשון נראה לי ראוי ביותר.

עלה והצלח
blueingreen

איתן אמר/ה...

לאנונימי
אשמח שתפרט על המודל אותו אתה מזכיר
תודה
איתן

אנונימי אמר/ה...

כשאני מדבר על מודל אני מדבר על מערכת חוקים מאוד ספציפית שלפיה אתה מחליט מתי ולאיזו מניה להיכנס- ומתי לצאת(אחוז רווח או הפסד)

אתה צריך לבנות מודל שיתאים לך, בעיקר לפי ניסוי וטעיה - הוא יכול להיות בנוי ממערכת של כמה אנידיקטורים- כמו ממוצע נע וכדומה, העיקר שהחוקיות של המודל (כלומר מתי נכנסים מתי יוצאים) תהיה חד משמעית, ככה שניתן יהיה לבצע בדיקה סטטיסטית על המודל- כלומר לברר האם באמת המודל הזה רווחי בממוצע- והאם הממוצע מספיק גבוה בכדי לכסות את העלויות וגם לספק רווח שמתאים לך.

בלי אפשרות לבדוק אם השיטה שלך רווחית, המסחר שלך תלוי ברנדומליות כמעת מוחלטת.
לדוגמא הסוחרים שנרשמים לחדר המסחר של טרידנט סוחרים בצורה רנדומלית שהיא מגבילה להטלת מטבע, ומבלי להבין את זה. הסיבה היא שבכל יום הם עלולים להקשיב לעצה של סוחר אחר שנכנס לשוק תמיד מסיבה שונה, גם אם כל הסוחרים בחדר מצליחים ב 60% מהזמן, וגם אם המנויים מצליחים להרוויח בחודש מסוים, הרי שאין להם דרך לשחזר את ההצלחה שלהם בחודש הבא, שכן ההחלטה שלהם אם ללכת בעצתו של זה או זה בדרך כלל לא ממש קשורה לשוק, אלא יותר לאיסטינקטים שפועלים אצלם באותו רגע- מכאן הדרך לבחירה רנדומלית קצרה.

אתה צריך מודל במיוחד בגלל שאתה סוחר יומי
בבלוג שלך מזכיר את דן זאנגר שלידיעתך אבי השיטה שהוא סוחר בה, בכלל לא מאמין במסחר יומי וטוען שבטווח הזמן היומי השוק הוא רנדומלי כמעת לגמרי, אני מדבר כמובן על וויליאם או'ניל

אנונימי אמר/ה...

blueingreen גילה לך שני סודות במכה.

ישנו צד אפל למסחר היומי והוא האנשים אשר מתפרנסים ממסחר יומי אך לא על-ידי מסחר יומי. הם מכירים היטב את כל אימרות הכנף והפרטים הטכניים אך לא המסחר שלהם במניות הוא שמפרנס אותם. הגבול הדק בין אחד כזה לסוחר אמיתי הוא למעשה גבול מאוד עבה. אם לא תדע להבדיל ביניהם אתה תשאר על דרך שאינה מובילה לשום מקום וסתם תשחק את הונך כמו רבים אחרים.

הערה קטנה:

ישנם סוחרים יומיים אשר לא מתמקדים בתבנית מחיר ספציפית (כמו שאתה עושה עכשיו) הנקראים Discretionary Trader (בתרגום לעברית זה משהו כמו "סוחר עפ"י שיקול דעת"). אלה נדירים מאוד ובעלי נסיון רב, הם יודעים לקרוא את הטייפ ואפילו להם קיימת מערכת חוקים מסויימת.

רוב הסוחרים אכן מוצאים לעצמם סיסטם מכני עם מערכת חוקים מאוד ספציפית, כמו שהמליץ BG. מומלץ גם לך לפתח שיטה שכזו, ולהשאיר את הdiscretionaty trading למנוסים מאוד, ולאלו שעושים בכאילו.

רואים שיש לך רצון עז ללמוד את המקצוע - רק שים לב ממי אתה לומד אותו.

eyalmaoz אמר/ה...

התחלה יפה איתן. מסכים גם עם ההמלצות של בלו.

תיקח את תהליך הלימוד בקלות עד כמה שאפשר ותסכן סכומים מזעריים (R) על כל טרייד עד שתצבור טרק רקורד עקבי. מעבר לעצות שקיבלת זה רק עניין של נסיון ושעות מסך.

אנונימי אמר/ה...

wow gold!All wow gold US Server 24.99$/1000G on sell! Cheap wow gold,wow gold,wow gold,Buy Cheapest/Safe/Fast WoW US EU wow gold Power leveling wow gold from the time you World of Warcraft gold ordered!

wow power leveling wow power leveling power leveling wow power leveling wow powerleveling wow power levelingcheap wow power leveling wow power leveling buy wow power leveling wow power leveling buy power leveling wow power leveling cheap power leveling wow power leveling wow power leveling wow power leveling wow powerleveling wow power leveling power leveling wow power leveling wow powerleveling wow power leveling buy rolex cheap rolex wow gold wow gold wow gold wow goldfanfan980110
fdfs

אנונימי אמר/ה...

fgg升降机 同声翻译 同声传译 同声翻译设备 文件柜 会议设备租赁 同声传译设备租赁 表决器租赁 更衣柜 钢管 无缝钢管 服务器数据恢复 论文发表

升降平台 登车桥 升降机 升降机 铝合金升降机 液压升降机 液压机械 升降平台 升降台 高空作业平台 升降机 升降平台 弹簧 数据恢复 RAID数据恢复 无缝管 博客

WOW Gold WOWGold World Of Warcraft Gold WOW Power Leveling WOW PowerLeveling World Of Warcraft Power Leveling World Of Warcraft PowerLeveling

Breathalyzer Gas Alarm Breathalyser Co Alarm Co Detector Alcohol Tester Alcohol Tester Gas Detector
fdsgs