יום שישי, 15 באוגוסט 2008

האם אפשר להצליח במסחר יומי ומה נדרש לשם כך

אני כותב רשומה זו כי חשוב לי להביע דעתי בנושא משתי סיבות:
1. אני מתחבט כמעט כל יום עם התשובה בעצמי
2. אני מקבל לא מעט תגובות בבלוג ומיילים אישיים הקשורים לנושא.

מי שעוקב אחר הבלוג יודע כי אני בתחילת הדרך ורואה את ההתמודדות. אני מניח כי רבים מהקוראים מתמודדים כעת או בעבר עם חוויות דומות. לא אשקר, זה אתגר גדול ללמוד להיות סוחר יום.
אני גם לא יכול לחתום על הצ'ק עדיין ולהגיד כי אני מתפרנס מכך. אולי גם לעולם לא אוכל לחתום על הצ'ק.
זה בסדר מבחינתי. אותי לימדו להתמודד, לשאול את השאלות הקשות, לחתור להצלחה. בגלל שקשה לא מוותרים, אלא מתאמצים יותר.
מה שלא תהיה התוצאה של דרכי האישית (והיא אישית עבור כל אחד מאיתנו) אני לומד המון על יכולותי ובונה כלים אישיים שימשיכו איתי הלאה בעיסוק הזה או בעיסוקים אחרים.
אנשים שרוצים להיות סוחרים יומיים ועושים קורס של שלושה חודשים חושבים כי לאחר מכן הכסף יבוא בקלות.
האכזבה הגדולה נובעת מהפער בין התקווה למציאות. אם היה כאן כסף קל, כולם היו עושים זאת.
הסיבה שרבים כל-כך נכשלים היא כפולה:
1. יש את אלו שמחפשים כסף קל ומהיר ולא מוכנים לעבודה הקשה (והזמן) שנדרשת כדי להצליח. והם, או מרימים ידיים או מפסידים את רוב כספם.
2. יש את אלו שמשקיעים את זמנם בעבודה הקשה, אך לבסוף מוותרים כי אופיים לא מתאים למסחר. וזה בסדר.

רפואה לומדים 7 שנים + סטאז' והתמחות עוד 7 שנים. עריכת דין 4 שנות לימוד + סטאז'.
לי יש שני תארים. לקח לי חמש שנים ועשרות אלפי שקלים (בצד הגבוה ) ואלפי שעות לימוד, לילות ללא שינה והמון ויתורים כלכליים ואישיים כדי להשיגם. אז למה ש 5000 ש"ח ושלושה חודשים פעם בשבוע יספיקו כדי לעסוק במקצוע קשה כל-כך כמו מסחר בבורסה?

אני כן חושב כי בעלי בתי ספר למסחר (והניסיון שלי הוא עם טריידנט בלבד, אני לא מכיר את השאר) מתפרנסים ממסחר. נכון גם בית הספר מניב הכנסות.
מה רוב האנשים כנראה לא לוקחים בחשבון זה שאת קורס המסחר צריך למכור להם. וכאן נובעת האכזבה הגדולה של רבים. האשליה מתחילה שם. אבל שם גם צריכה לבוא ההתפכחות והעבודה הקשה. אני חשבתי שיהיה קשה. אבל אודה כי לא עד כדי כך. מבחינתי זה רק הופך את כל העסק למעניין יותר. אני עם תעשיית האשליות (שמקורה בבורסה עצמה ולא בבתי הספר למסחר) כבר השלמתי. אנשים הגיעו לבורסה בחיפוש כסף קל משחר ימיה והם ימשיכו לבוא אחרי שאחרון בתי הספר כבר לא יתקיים.
אני רואה את האנליסטים בחדר המסחר עובדים.
אני יודע כי גם אם אחקה אותם הם ירוויחו יותר (סנטים לטרייד) כי המיומנות שלהם גבוהה יותר. תפקידי לשפר את המיומנות. להחליט לאיזה טרייד להיכנס ולאיזה לא.
והכי חשוב לקחת אחריות על מעשיי. זה אף פעם לא בידיים של מישהו אחר.

להיות סוחר דומה בעיניי להיות ספורטאי. חשבתם מה עבר על אברם גרנט ושחקני צ'לסי לאחר ההפסד בגמר? מה עובר על שחר צוברי כעת? אריק זאבי? מייקל פלפס?
איך הם מתמודדים עם הלחץ? עם הכשלון? עם ההצלחה?
תקראו קצת (ואני אעלה קישורים) אתרים שעוסקים בפסיכולוגיית ספורט.
מי שקורא את הבלוג רואה שרוב הכשלונות שלי הם מנטליים. מה אני עושה כדי לשנות את זה? מה אתם?

אבא שלי תמיד אמר לי כי גאונים אמיתיים יש מעט, כל השאר עובדים קשה מאד.
אני מוכן לעבוד קשה מאד (והדרך חשובה מהתוצאה!!!) ואתם?


A winner never quits
A quiter never wins

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איתן,
כל הכבוד על הנחישות וההתמדה.
אין לי בכלל ספק שלבסוף תצליח.
גם אני עברתי מסלול דומה לשלך, עשיתי תוארים, היתה לי עבודה עם שכר נאה מאוד, אבל בחרתי ללכת על החלום, כי אם לא מנסים ולא לוקחים סיכונים בחיים אז גם לא מצליחים.
אני יכול לומר לך שאחרי קצת יותר משנה של מסחר, אני מתחיל לראות את האור בקצה המנהרה. הרווחים עולים מחודש לחודש וכן השיפור המנטלי והמקצועי.
צריך במקצוע הזה הרבה סבלנות, אמונה ומשמעת עצמית גבוהה.
אני מאחל לך מכל הלב שתראה את ההצלחה בקרוב.
אני אמשיך לעקוב אחרי ההתקדמות שלך בבלוג.

גל

אנונימי אמר/ה...

מוסיף למה שכתב גל אני מחזק את ידייך לפי דעתי תצליח בקרוב. לגבי עצמי כמו שכתבתי באחת התגובות, אחרי שנה וחצי מתחיל לראות אור בקצה המנהרה היום שמעתי הרצאה של 75 דקות של סוחרת מנוסה מאוד שאומרת שלוקח שנתיים שלוש על-מנת להצליח במסחר יומי ,אני אספר על עצמי שחפרתי בגוגל שנה וחצי למצוא תוכנה שנותנת מניות בתוך יום המסחר אחרי שניסיתי בערך 20 תוכנות שונות מצאתי אחת מדהימה שבשוק כמו היום(פקיעת אופציות )הרווחתי יפה מאוד .
בהצלחה איתן.
רם

איתן אמר/ה...

תודה גל ורם על המילים המחזקות והשיתוף מניסיונכם

רם, אם ההרצאה היא באינטרנט אשמח שתשלח לי לינק

אנונימי אמר/ה...

תרשם שם אם הפרטים הם ישלחו לך מייל אם סיסמה אחרי 5 דקות ותוכל לראות את ה4 הרצאות הכי מענינת זאת האשה .ספר מה דעתך על ההרצאה שלה.
רם
http://tv.ino.com/free/?campaignid=9

אנונימי אמר/ה...

איתן אפשר לקבל את המייל שלך?
רם

איתן אמר/ה...

המייל הוא
eitandaytradingjournal@gmail.com