יום חמישי, 7 באוגוסט 2008

סקירה של השוק 07/08/08

עד שעה 21:00 שעון ישראל עוד היה נראה כי השוק לוקח אוויר לקראת פריצה מעל ההתנגדות ב 129.30 (SPY) מחר.

אז הגיעו המוסדיים ושחטו/ברחו/יצאו מסקטור הביוטכנולוגיה (תעודת סל XBI).
אולי הם העריכו שאם השוק לא פורץ הוא לא יחזיק מעמד ויתקן מטה, אולי הם החליטו לחפש סוסים אחרים (מניות הביוטכנולוגיה נמצאות בשיאים שנתיים).
בטווח הארוך אנו במגמת ירידה ב S&P 500 ובנאסדק 100 (תעודות סל SPY ו QQQQ בהתאמה) מאוקטובר 2007. בטווח הקצר אנו נמצאים כעת בתיקון מעלה מסוף יוני 2008.

  • ה SPY מייצר שפלים גבוהים (higher lows), אבל לא מצליח לייצר גבהים חדשים (higher highs) ומגיע להתנגדות באזור 129.15-129.30. מעבר של קו התנגדות זה ותמיכה מעליו ייצינו המשך מגמת עליה עם פוטנציאל להגיע ל 135.00. לאחר יום המסחר של ה 07.08.08 נצטרך לראות האם יש לשוק את הכח לייצר שפל-גבוה חדש או שמא נרד לבחון את התמיכה ב 126.00. ירידה כעת מתחת ל 126.00 לאחר שהשוק נכשל בפריצה תגדיל את הסיכוי להמשך ירידות בטווח הארוך.

  • ה QQQQ נמצא מסוף יוני בתחום (ריינג') צר בין 44.00-46.00. ביומיים האחרונים הצליח ה QQQQ לפרוץ ההתנגדות ב 46.00 ולהתמך מעליה. מי שמושך את הנאסדק למעלה הוא בעיקר מגזר הסמיקונדקטור (SMH) שהגיע אף הוא להתנגדות. אחרי מכירת החיסול שראינו היום ייתכן כי התמיכה ב 46.00 תיבחן. במידה והנאסדק לא יצליח להחזיק מעל רמה זו נתחיל לרדת ורמת התמיכה החשובה נשארת ב 44.00

  • שימו לב כי שני המדדים העיקריים מייצרים תצורת משולש עולה (ascending triangle). זו תצורת המשך בשוק עולה, ואילו אנו נמצאים בשוק יורד - תמרור אזהרה להמשך?

  • הממוצעים הנעים ל 50 ימים ו 200 ימים ב SPY עדיין יורדים ומציינים שוק יורד. לעומת זאת בנאסדק 100 ממוצעים אלו שטוחים ומתקרבים זה לזה. הצטלבות שלהם לאורך זמן תראה על חוסר החלטה (כפי שאנו רואים בריינג' הצר שקיים).

  • לסיכום אומר כי לדעתי שוק המציאות עוד לא נפתח ואין עדיין ביסוס טכני לקניות לטווח ארוך (כמובן שמקרים פרטניים קיימים). שורטים אף הם מסוכנים כאסטרטגיה. מגמה ברורה עדיין לא קיימת, ופוזיציות יש לבחון ברמה התוך יומית.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סקירה רדודה ביותר לא מקצועית ולא חידשת דבר. ציטטת את מאיר.

איתן אמר/ה...

דני שיחקת אותה
אני בנאדם סבלני מאד, אבל הצלחת לעבור את הגבול.
אני מעודד תגובות בבלוג, אך הן צריכות להיות בונות ובעלות תוכן בעל ערך.
התגובה שלך שיטחית ולא ניתן להפיק ממנה דבר. לא אני ולא שאר הקוראים.
אם אתה חושב שאני צריך לצטט את מאיר או כל אחד אחר אתה טועה בבנאדם וגם כנראה לא צריך לקרוא את הבלוג.
אם אתה חושב שבמקום לחשוב עצמאית אני אכתוב את דבריו של מישהו אחר, גם כאן אתה טועה.
גם לא ניסיתי לחדש להוד רוממותו, אלא הצגתי את הבנתי את השוק - עליה היה מן הראוי שתגיב.
על כן, במידה ובפעם הבאה רצונך לפרוק על מישהו אתה מוזמן לעשות זאת במייל אישי (שנדע גם מי אתה) או לא לעשות זאת כאן בכלל
שלך
איתן