יום שבת, 30 באוגוסט 2008

יום מסחר 29/08/08


מהיום אני מנתח טריידים שביצעתי על-פי ארבעת השאלות של מרק קוק. מוזמנים לראות את ההרצאה המרתקת שלו ב INOTV, הלינק נמצא בבלוג תחת אתרים מומלצים.

השורט בוצע במניית BIIB.
למה נכנסתי לטרייד?
מניה במגמת ירידה וחלשה מהשוק. ראו את התנועה שלה מטה בתחילת היום כאשר השוק לא ירד. ממוצעים נעים שלה בתוך היום במגמת ירידה וגם בגרף יומי היא חלשה, לאחר שהתאוששותה נכשלה. המניה ביצעה ריוורסל, לאחר שעלתה מעט כאשר השוק עלה לסגירת הגאפ.
למה יצאתי?
לקיחת פארשיאל ב 51.10 הייתה מוקדמת מידי. המטרה הייתה העגול או לכל הפחות ב 51.06 היכן שהייתה לה תמיכה. הלקיחה, אומר את האמת, נבעה מחשש. רבע נלקח ב 51.08 - גם כאן המניע היה חשש והנקודה קרובה יותר למינימום פארשאיל שרציתי. רבע אחרון היה לפי התוכנית התמיכה היומית.
האם עקבתי/שמרתי על חוקי המסחר שלי?
בניתי תוכנית מסחר טובה, עם יחס סיכון/סיכוי טוב. עמדתי בריטסט שביצעה המניה (נר אדום שני לאחר השבירה - פטיש הפוך). המימוש הראשון והשני היו מוקדמים מידי, אבל בסך הכל התוכנית התממשה במלואה מבחינת היעד למניה.
מה הייתי עושה אחרת על-מנת לשפר את הטרייד?
ממתין לפני הפארשיאל להגעה ליעד של העגול (שהיה מקנה 20 סנט), ובמידה והיעד היה נכשל הייתי לוקח ב 51.06. לאחר הפארשיאל לא היה מקום לקחת רבע נוסף עד שהמניה הייתה מייצרת ריוורסל וסטופ טכני חדש. ממש רק בהופעת נר ירוד בגרף של 5 דקות. וכמובן, ממשיך לשפר את הסבלנות והעמידה בתוכנית המסחר המקורית.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

עשיתה טעות מנטאלית מימשתה לפני הזמן זה קורה וזה יקרה אבל למה לחזור על הטעות שוב באותו טריד??? אחרי מימוש גם אם הוא מוקדם יורד הרבה לחץ אין שום סיבה לגעת בו שים סטופ או tto תן לו לעבוד ותעבור לטריד הבא כל עוד תמשיך לממש לפני הזמן היחס סיכוי סיכון יהיה נגדך וגם ב50-60 אחוז תהיה אדום

אנונימי אמר/ה...

איתן,

אני עוקב אחרי הטריידים שלך ומשהו מאוד מפריע לי בשיטת עבודה שלך.
ניקח לדוגמא את BIIB, מגמה חלשה בדיילי זה נכון, אבל, גם למניות במגמת ירידה יש ימים של תיקונים ולעיתים קרובות הם חדים יותר.
לקחת את המניה כאשר בתוך היום היא במגמת עליה ברורה בהנחה שהיא תשנה כיוון...זה הימור איתן.
למה לא לחפש מניות שבמגמה שלילית על הדיילי וגם בתוך היום? אחוזי ההצלחה של טריידים מסוג זה הרבה יותר גבוהים גם מבחינת הרווחים.
חפש תמיד מניות שחזקות מהשוק זה המפתח להצלחה, תצמצם ככל האפשר את כשלי השוק.
מישהו חכם אמר לי בעבר שהדבר הכי גרוע לסוחר הוא לעשות טעות ולהרוויח ממנה כי סביר להניח שהיא תחזור....
מקווה שאתה מקבל בהבנה את הביקורת, היא באה רק לעזור.

איתן אמר/ה...

גיא
כמובן שאני מודה על הביקורת. הבלוג פתוח לתגובות כאלו וכמה שיותר.
אני לעומת זאת כן רואה מניה במגמת ירידה.
היא פתחה גבוה וירדה, והתיקון שלה נבע בעיקר מעליית השוק לסגירת הגאפ. פרמטר נוסף שאני מסתכל עליו הוא כיוון הממוצעים הנעים שבמקרה זה יורדים (כדי לחזק החלטה, לא כדי להחליט).
במקרים רבים שני סוחרים לא יראו את אותו הדבר בכל טרייד וזה בסדר - זו מהות המסחר.
גם אני מחפש מניות חזקות שעולות וחלשות שיורדות. מניות שביומי נמצאות בריינג' פחות מעניינות אותי למסחר תוך יומי.