יום רביעי, 13 באוגוסט 2008

יום מסחר 13/08/08

הרבה יותר קל לפרסם פוסט המדבר על הצלחה. אבל חלק מהלימוד הוא לחלוק גם את הרגעים היותר קשים.
היום היה כשלון מבחינתי.
קשה להסביר לפעמים מדוע גם כשאנו לוקחים החלטות לא נכונות אנו ממשיכים בפעולות שלנו. כסוחר זה אחד הדברים החשובים ביותר - ללמוד מתי לעצור, לשאוף אוויר, לאפס כוונות מחדש.
התחלתי את יום המסחר בצורה לא טובה עם כמה החלטות רעות - פעולה ללא הבנת כיוון השוק, לסחור במניה מתוחה מידי.
אחרי שהתאפסתי קצת כבר הייתי בכשירות נמוכה יותר לסחור, אבל רציתי להתאזן.
דווקא כאן קיבלתי החלטות נכונות יותר, אבל הביצוע היה לא טוב.
היום היה קשה, אבל מלמד מאד, ובא דווקא אחרי מספר ימים טובים. הטעויות שלי לא חדשות, אבל היום מועצמות יותר.
מה עשיתי לא נכון?
  • נכנסתי מהר למניות ללא כיוון שוק ברור
  • נכנסתי למניות מתוחות מאד לפני תיקון שלהן
  • נכנסתי למניה ללא תצורה טובה
  • הגדלתי כמות כשהפסדתי, במקום להקטין
  • הייתי ידיים חלשות ולא המתנתי לסטופ (דווקא כשצדקתי בניתוח שלי)
  • הפסדתי יותר מהרווח הממוצע שלי

מה עשיתי נכון?
  • עמדתי בסטופ הטכני (אבל דווקא במניות בהן הפסדתי)
  • ידעתי לנתח את הפעולות שלי בדיעבד ולהסיק מסקנות

השוק לא מכיר אותי, הוא לא חושך שבטו. על כל שני צעדים קדימה בא גם אחד אחורנית.

זו דרך ארוכה במקצוע קשה ואנו רוצים הצלחות מהר. חובת ההוכחה עלינו, ומאתנו נדרש הזמן, הסבלנות והסיבולת לכך.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מאוד אופיני מה שאתה מתאר אחרי כמה ימים טובים יותר הביטחון עולה הערנות יורדת וההגנות נפרצות

אנונימי אמר/ה...

מניות