יום שני, 27 באוקטובר 2008

סיכום חצי שנתי

השורה התחתונה היא שלא הגעתי לתוצאה הרצויה לאחר חצי שנה.
האם חצי שנה מספיקה? לדעתי לא, אבל כשבחנתי את עקומת הביצועים שלי החלטתי שכרגע אני משנה פאזה.
וורן באפט קורא לזה margin of safety. עבורי, שהקדשתי את כל החצי שנה האחרונה רק לזה, נגמר מרווח הבטחון ואני נדרש להמשיך הלאה.
אני לא מתנתק מהשוק. להיפך. אבל כרגע זה לא יהיה בצורת מסחר יומי.
זו אולי הרשומה הקשה ביותר לכתיבה עבורי.
השורה מעל התחתונה מלאה בחוויות ושיעורים חשובים.
למדתי ללא גבול - גם על הבורסה, גם על אופיי האישי. פיתחתי תכונות והתמודדתי עם מצבים שלא נתקלתי בהם קודם לכן.
נהנתי מכל רגע, למרות שרגעים רבים היו קשים. סטיב ג'ובס בסרטון שהעלתי כאן דיבר על connecting the dots.
הצלחתי להבין בדיוק מה אני צריך לעשות כדי להצליח לסחור, אבל עדיין לא הצלחתי לבצע זאת טוב מספיק.
אני שואל עצמי האם זה נדרש עוד זמן, או האם זה הכל שאלה של אופי, מבנה אישיות?
אני חושב שזה שילוב. צריך עוד זמן, אבל למבנה האישיות יש השפעה על משך הזמן. בכל מקרה חצי שנה זה מעט זמן.
אני אשמח לשמוע מהקוראים שרוצים לכתוב לי במייל - גם שאלות וגם לספר איך הולך.
אני אמשיך לכתוב, אבל בתדירות נמוכה יותר, כנראה.
אני מתחיל לחפש רעיונות למסחר/השקעה לסיום השוק הדובי. אשמח שנדבר גם על זה.

כתבתי בעבר. זו קודם כל הדרך.

9 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

החלטה קשה ואמיצה,
נהניתי לעקוב אחרי הבלוג.
שתהיה לך המון הצלחה בהמשך הדרך.

אנונימי אמר/ה...

חבל !!!
חצי שנה זה כלום
אני סחרתי בדמו כחצי שנה וכרגע כ7 חודשים בחיי ורק הכשב אני מתחיל לקבל כיוון תנסה לסחור בברים של 15 ו5 דקות ולא בחצי שעה ראשונה ,למרות שלכול אחד יש את הסגנון שלו ,בכול מקרה בהצלחה במה שתעסוק

אנונימי אמר/ה...

start by reading "random walk" and get yourself a real job. ^^ i walked your way too with the same result... im sure you had a lot of fun dreaming, but its time for reality

אנונימי אמר/ה...

הי איתן,

מסחר יומי זה מיקצוע ולא הובי הסיבה שהרוב נכשלים זה עקב חוסר סבלנות וכיסים קצרים מידי. כמעט כל מיקצוע דורש תואר ראשון וחלקם אפילו שני והתמקצעות שלוקחת לעיתים שנים.
בשורה התחתונה חצי שנה זה כלום זמן אני מבין את התיסכול אבל לעניות דעתי אתה מרים ידים מהר מידי, אני מבין כמובן את הקושי הפיננסי והמנטלי הנובע מאי עמידה ביעדים.

שיהיה הרבה בהצלחה
ברק

אנונימי אמר/ה...

בהצלחה בהמשך, מקווה שיום אחד תחזור לזה ועם הצלחה מרובה יותר!

איתן אמר/ה...

היי חברים
תודה על התגובות.
אכן חצי שנה זה מעט זמן, אבל כבעל משפחה וללא כיסים עמוקים צריך לדאוג גם לתזרים מזומנים שוטף.
זו דאגתי כרגע.
אני במקביל קורא ספרות בנושא ומאמין שאחזור בצורה זו או אחרת בעתיד.
שוב תודה
איתן

אנונימי אמר/ה...

http://shereli.fav.co.il מסחר יומי בבורסה האמריקאית,קורס מסחר יומי בחוזים עתידיים על מדדי מניות בבורסה ארהב http://shereli.fav.co.il

מסחר יומי אמר/ה...

מסחר יומי בבורסה,אופציות,מניות,מסחר יומי,קורס מסחר בבורסה,פורקס,מניות בורסה,מסחר במדדים,חוזים על מדדי מניות
קורס מסחר יומי,לימודים שוק ההון,לימודי מסחר בבורסה,לימודים שוק ההון,פורקס קורס מסחר
קורס מסחר יומי,קורסים למסחר בבורסה,לימודים בורסה,לימודי שוק ההון,מסחר יומי באופציות,לימודי מסחר יומי במניות,אופציות על מדדים
מסחר יומי,מסחר און ליין,בורסה,אופציות,מסחר יומי מדדים,מסחר יומי באופציות,לימודי שוק ההון,פורקס,ברוקר,חוזים עתידיים

Ranan Burstien אמר/ה...

הניסיון שלי עם מסחר יומי לא היה טוב שעד שמצאתי את פלטפורמת ואז גם התחלתי לסחור בבורסה באופן מקצועי והתחלתי להרוויח המסחר הזאת